Przewodnik użytkownika portalu TalentPoint
Aktywacja konta odbywa się poprzez naciśniecie przycisku Aktywuj konto w wiadomości e-mail,
która przyszła na Twoją skrzynkę pocztową po założeniu konta.
Odszukaj ostatnią wiadomość od TalentPoint w swojej skrzynce pocztowej i naciśnij przycisk Aktywuj konto.
W przeglądarce internetowej otworzy się strona internetowa z polem do wpisania kodu SMS.
Jednocześnie na podany podczas rejestracji numer telefonu przyjdzie wymagany kod.
Przepisz kod i naciśnij przycisk Potwierdź.
Po potwierdzeniu kodu pojawi się podstrona z prośbą o wprowadzenie nowego hasła:
Wprowadź hasło, przy pomocy którego chcesz logować się do systemu TalentPoint.
Pamiętaj! Hasło musi spełniać następujące wymagania:
- Od 6 do 24 znaków,
- Co najmniej jedna mała litera (np. a, b, x, z),
- Co najmniej jedna duża litera (np. A, B, X, Z),
- Co najmniej jedna cyfra (np. 1, 2, 9, 0),
- Co najmniej jeden znak specjalny (np. @, $, !, ?, #, &),
Po wpisaniu hasła w obu polach naciśnij przycisk Potwierdź hasło.
W tym momencie Twoje konto zostało aktywowane!
Aby się zalogować do systemu TalentPoint kliknij przycisk Zaloguj w prawym górnym rogu strony.
Następnie jako login wpisz swój numer telefonu lub adres e-mail i hasło.
Po uzupełnieniu danych naciśnij przycisk Zaloguj.
Aby zmienić hasło należy zalogować się do systemu i w prawym górnym rogu kliknąć ikonkę rozwinięcia Menu.
Następnie wybrać Zmień hasło.
Pojawi się widok zmiany hasła - wpisz stare hasło, a następnie dwa razy nowe i naciśnij przycisk Zmień hasło.
Pamiętaj, że nowe hasło musi spełniać następujące wymagania:
- Od 6 do 24 znaków,
- Co najmniej jedna mała litera (np. a, b, x, z),
- Co najmniej jedna duża litera (np. A, B, X, Z),
- Co najmniej jedna cyfra (np. 1, 2, 9, 0),
- Co najmniej jeden znak specjalny (np. @, $, !, ?, #, &),
Aby zmienić hasło przejdź na stronę logowania i naciśnij przycisk Nie pamiętam hasła.
Otworzy się nowe okno, gdzie następnie trzeba wpisać adres e-mail konta dla którego chcesz zresetować hasło.
Po wpisaniu adresu e-mail należy zaznaczyć pole Nie jestem robotem i nacisnąć przycisk Zresetuj hasło.
Gdy już wykonasz powyższe czynności sprawdź skrzynkę e-mailową w poszukiwaniu wiadomości dotyczącej resetu hasła. Sprawdź również folder Spam.
Otwórz wiadomość i naciśnij przycisk Zmiana hasła.
Wpisz nowe hasło. Pamiętaj, że musi spełniać następujące wymagania::
- Od 6 do 24 znaków,
- Co najmniej jedna mała litera (np. a, b, x, z),
- Co najmniej jedna duża litera (np. A, B, X, Z),
- Co najmniej jedna cyfra (np. 1, 2, 9, 0),
- Co najmniej jeden znak specjalny (np. @, $, !, ?, #, &),
Potwierdź nadanie nowego hasła poprzez kliknięcie przycisku Zmień hasło.
W tym momencie Twoje hasło zostało zmienione.
Aby tego dokonać, należy przejść do zakładki Timesheety i wybrać odpowiednią umowę w polu Umowa.
Następnie trzeba ustawić interesujący Cię miesiąc korzystając ze strzałek znajdujących się po obu stronach daty nad polem Umowa.
W wierszu z odpowednią datą kliknij ikonkę „+” - pojawi się formularz dodawania czasu pracy.
Pod polem z datą Start wpisz godzinę rozpoczęcia, a pod datą Koniec zakończenia pracy,
Kliknij przycisk Zapisz - system zachowa godziny pracy lub Zapisz i utwórz nowy - system zachowa godziny pracy i otworzy formularz na kolejny tydzięń.
Aby złożyć wniosek o urlop należy przejść do zakładki Nieobecności, a następnie wybrać umowę.
- Po najechaniu kursorem na nazwę umowy pojawią się informacje jej dotyczące.
- Kliknij nazwę umowy.
- Domyślnie są widoczne umowy o statusie Aktywna. Aby zobaczyć wszystkie umowy kliknij Pokaż wszystkie umowy
Kliknij przycisk Dodaj wniosek. Pojawi się formularz składania wniosków o nieobecność.
W polu Typ nieobecności wybierz jedną opcję z listy.
W polu Rodzaj nieobecności wybierz jedną opcję z listy.
W polu Okres nieobecności kliknij ikonkę kalendarza i wybierz dni dla nieobecności w następujący sposób:
1. Kliknij dzień, w którym nieobecność ma się zaczynać;
2. Kliknij dzień, w którym nieobecność ma się kończyć;
Ważne - gdy zaznaczysz więcej dni, niż masz dostępnych, system wybierze maksymalną długość nieobecności, bez przekraczania limitu.
Pamiętaj - jeśli chcesz wybrać jeden dzień, kliknij dwa razy to samo pole w kalendarzu;
Jeśli uważasz, że to konieczne możesz dodać komentarz do wniosku.
Kliknij przycisk Wyślij do akceptacji – wniosek zostanie wysłany do przełożonego.
Kliknij przycisk Zapisz jako roboczy – wniosek nie zostanie wysłany do akceptacji, zostanie zapisany w wersji roboczej, którą można wysłać później z zakładki Wnioski;
Po zaakceptowaniu lub odrzuceniu Twojego wniosku przez przełożonego dostaniesz email informacyjny. Możesz również zobaczyć stan swojego wniosku w zakładce Wnioski.
W zakładce Wnioski są również dokumenty zapisane w wersji roboczej – możesz stąd je wysłać do akceptacji przełożonego. W tym celu kliknij przycisk znajdujący się po prawej stronie tabeli.
Aby tego dokonać wystarczy przejść na profil pracownika.
W prawym górnym rogu ekranu, obok swojego imienia kliknij ikonkę: i wybierz z listy Profil.
Przejdź do zakładki, którą chcesz edytować i kliknij ikonkę ołówka znajdującą się po prawej stronie sekcji z danymi.
Edytuj dane i kliknij przycisk Dalej;
Za każdym razem, gdy klikniesz przycisk Dalej, system zapisze zmiany w danym kroku kwestionariusza osobowego.
Aby wygenerować pasek płącowy trzeba wejść do zakładki Dokumenty.
Przejdź do sekcji Wnioski i zaświadczenia;
Kliknij przycisk Wygeneruj dokument. Pojawi się okienko generowania dokumentów.
Wybierz umowę - po najechaniu kursorem pojawi się zakres obowiązywania umowy.
Aby zobaczyć wszystkie umowy kliknij Pokaż wszystkie umowy;
W polu Typ wniosku/zaświadczenia wybierz Pasek wynagrodzeń.
W polach Rok i Miesiąc wybierz okres za który chcesz wygenerować wniosek. Jeśli nie ma miesiąca lub roku, który szukasz, wybierz inną umowę.
Kliknij przycisk Generuj - pasek płacowy zostanie wygenerowany.
Możesz go zobaczyć i pobrać w tabeli.
Tak, wniosek urlopowy musi zostać zaakceptowany przez przełożonego, aby był ważny. W przypadku urlopu na żądanie konieczne jest poinformowanie przełożonego telefonicznie lub drogą e-mailową o przewidzianej nieobecności w pracy. Po uzyskaniu akceptacji wniosku możesz nie pojawić się w pracy.
Dane w portalu TalentPoint są zabezpieczone protokołem SSL, który zapewnia poufność ich przesyłania. Jest to widoczne w pasku adresu strony, w którym pojawia się kłódka, a sam adres jest opatrzony przedrostkiem "https://". Ponadto procedura aktywacji konta jest stworzona w taki sposób, aby zwiększyć bezpieczeństwo danych. Użytkownik otrzymuje e-mail z portalu za pomocą którego samodzielnie ustawia hasło do systemu i tylko on to hasło zna.